CIBIL puanınıza zarar verebilecek 5 hata ve bunlardan nasıl kaçınacağınız

Nigdeli

New member
CIBIL puanınızı takip etmeniz çok önemlidir. Bajaj Finserv’in biraz yardımıyla ona hak ettiği ilgiyi gösterin ve kredi puanınızı zedeleyebilecek yaygın hatalardan kaçının.


Hepimizin biraz finansal yardıma ihtiyaç duyan ulaşmak istediğimiz hedefleri var. Örneğin ev almak, araba almak veya çocuklarımızın eğitimi için para ödemek. Kredilerin (veya diğer kredi türlerinin) devreye girdiği yer burasıdır. Yıllarca tasarruf etmek zorunda kalmadan hedeflerimize ulaşabilmemiz için bize finansmana erişim sağlıyorlar.

Yaşınız ve aylık geliriniz kredi başvurunuzun onaylanmasında önemli etkenler olsa da belki de en önemli etken kredi notunuzdur.

Kredi puanınız veya CIBIL puanınız, borç verenlerin kredi itibarınızı belirlemek için kontrol ettiği kritik bir faktördür. 300 ila 900 arasındaki daha yüksek bir CIBIL puanı, borç verenlere sorumlu bir şekilde borç verdiğiniz konusunda güvence verirken, daha düşük bir puan sizi yüksek riskli bir borç alan olarak tanımlar.

750 veya daha yüksek sağlıklı bir kredi puanına sahip olmak, yalnızca krediler ve kredi kartları için onay alma şansınızı artırmakla kalmaz, aynı zamanda daha iyi şartlar ve daha düşük faiz oranları elde etmenize yardımcı olur. Ancak bazı yaygın hataların puanınızı zedeleyebileceğini biliyor muydunuz?

CIBIL puanınızı düşürebilecek beş hataya ve bunlardan nasıl kaçınacağınıza daha yakından bakalım.

Hata 1: Eksik veya geç ödemeler


CIBIL puanınızı etkileyen en önemli faktörlerden biri, kredi puanınızın yaklaşık %35’ini oluşturan ödeme geçmişinizdir. Kredi puanınızı korumaya çalışırken ödemelerinizi kaçırmaktan kaçının. Geç ödemeler, sadece birkaç gün bile olsa, kredi raporunuzda yıllarca oyalanıp gelecekteki kredi itibarınızı ve faiz oranlarınızı aşındırabileceğinden puanınızı büyük ölçüde incitebilir.

Aylık aidatlarınızı asgari tutar bile olsa zamanında ödemeniz son derece önemlidir. Ancak, tam tutarı ödemek her zaman tercih edilir. Bu nedenle, ödemelerinizi zamanında yaptığınızdan emin olmak için otomatik ödemeler veya hatırlatıcılar ayarlayın. Ödemelerinizi yapmakta sorun yaşıyorsanız, ödeme planları gibi seçenekleri keşfetmek için borç vereninizle iletişime geçin.

Hata 2: Kredi kartlarınızı maksimuma çıkarın


Kredi kartlarını kullanmak, kredi oluşturmak için harika bir yoldur, ancak bunları sorumlu bir şekilde kullanmalısınız. Kredi kartlarınızı maksimuma çıkarmak veya mevcut bakiyenizin %30’undan fazlasını kullanmak, kredi puanınızı zedeleyebilir. Yüksek kredi kullanımı, borç verenlere, büyük ölçüde krediye güvenerek finansal olarak kendinizi fazla büyütme alışkanlığınız olduğunun sinyalini verebilir.

Bakiyelerinizi düşük tutarak ve bakiyelerinizi her ay tam olarak geri ödeyerek riskli bir borçlu gibi görünmekten kaçının. Örneğin, kredi limitiniz Rs ise. 50.000, bakiyenizi Rs’nin altında tutmayı hedeflemelisiniz. 15.000. Birden fazla kredi kartınız varsa alışverişlerinizi kartlar arasında dağıtmaya veya kredi kartlarınızı tutumlu kullanmaya çalışın.

Hata 3: Birden fazla kredi veya kredi kartı başvurusunda bulunmak


Bir kredi için her başvurduğunuzda, borç veren, kredi itibarınızı değerlendirmek için kredi raporunuza bakacaktır. Buna “zor soruşturma” denir ve 2 yıla kadar raporunuzda kalır. Kısa bir süre içinde birden fazla kredi veya kredi kartı başvurusu yapmak, CIBIL puanınızı önemli ölçüde etkileyebilecek çok sayıda zorlu taleple sonuçlanacaktır. Borç verenler sizi krediye aç biri olarak görecek ve bu da sizi riskli bir borç alıcı yapacaktır.

Kredi başvurularınızı ihtiyacınıza göre daraltarak ve daha uzun bir süreye yayarak birden fazla zor talepten kaçının. Araştırın, uygunluk kriterlerini karşıladığınızı doğrulayın ve kabul şansınızı en üst düzeye çıkarmak için sizin için en uygun ürünlere başvurun. Bu şekilde, kredi raporunuzun istenme sayısını sınırlarsınız ve puanınız etkilenmez.

Hata 4: Eski kredi hesaplarını kapatmak


Kullanmıyorsanız, eski kredi hesaplarını kapatmak iyi bir fikir gibi görünüyor. Ancak kullanılabilir bakiyenizi düşürür ve kredi kullanım oranınızı artırarak kredi puanınızın düşmesine neden olabilir.

Kredi geçmişiniz, kredi puanınızın %15’ini oluşturur. Kredi geçmişiniz ne kadar uzunsa, CIBIL puanınız o kadar iyi olur çünkü sorumlu kredi yönetimi konusunda sağlam bir sicile sahip güvenilir bir borçlu olarak sizi temsil eder. Bu nedenle, eski hesapları kapatmak yerine, daha uzun bir kredi geçmişi ve daha iyi bir CIBIL puanı elde etmek için onları açık tutmayı ve ara sıra kullanmayı düşünün.

Hata 5: Kredi raporunuzu düzenli olarak kontrol etmemek


Kredi raporunuz, CIBIL puanınızın hesaplanmasında kullanılan tüm bilgileri içeren kredi geçmişinizin bir kaydıdır. Bu nedenle, bilgilerin doğru ve güncel olduğundan emin olmak için kredi raporunuzu düzenli olarak gözden geçirmeniz önemlidir. Kredi raporunuzdaki herhangi bir hata, yanlışlık veya hileli faaliyet puanınızı etkileyebilir ve bunları kredi bürosuna bildirmek ve düzeltmek sizin sorumluluğunuzdadır.

Bajaj Finserv Credit Pass ile bu yaygın hatalardan kolayca kaçınılır. Kredi durumu kontrol panelinize erişmek için yıllık abonelik alın. Tüm hesaplarınızın eksiksiz bir görünümünü elde etmek ve kredi puanınızı etkileyen en önemli faktörleri izlemek için kişiselleştirilmiş kontrol panelinizi kullanın. Credit Score Predictor gibi etkileşimli araçlar, bilinçli kararlar verebilmeniz için bir finansal ürünün kredi puanınız üzerindeki potansiyel etkisini simüle eder. Sorunsuz bir borçlanma deneyimi yaşamanızı sağlamak için cazip geri ödeme ve kredi koşullarıyla önceden onaylanmış kredi ve kredi kartı tekliflerini de açabilirsiniz.

Kredi puanınızın finansal sağlığınız için kritik olduğunu unutmayın. Dolayısıyla, bu beş hatadan kaçınarak ve sorumlu borç verme kararları vererek, sağlıklı bir CIBIL puanını koruyabilir ve finansal hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

Feragatname: Bu makale ücretli bir yayındır ve Hindustan Times’tan gazetecilik/editörlük kredisi yoktur. Hindustan Times, makalenin/reklamın içeriğini/içeriklerini ve/veya burada ifade edilen görüşü/görüşleri onaylamaz/onaylamaz. Hindustan Times, Makalede ve/veya Görüş(ler), Görüş(ler), Duyuru(lar), Beyan(lar), Beyan(lar), Beyan(tr) vb. ile ilgili olarak söylenen herhangi bir şeyden hiçbir şekilde sorumlu ve/veya yükümlü değildir. burada belirtilen/işaretlenenler. Bu bilgiler mali tavsiye niteliğinde değildir.