Berlin– Karizmatik Tesla patronu ve mobilite vizyoneri Elon Musk bunu bir kez daha yaptı. Etkileyici bir umursamazlıkla, Salı akşamı Berlin'de burada dört numaralı Gigafactory'yi inşa edeceğini ve bir ülkeyi elektriklendireceğini duyurdu. Kısa bir süre sonra siyah, kırmızı ve sarı kalplerle “Giga Berlin” tweetini attı. Volkswagen'in geçen hafta Zwickau'da ilk tamamen elektrikli VW'yi üretim hattına koyduğunu ve Wolfsburg'da pil üretimine başladığını gerçekten kim fark etti?
CEO Elon Musk son Model Y sunumunda. AFP/Frederic J. Brown
Tesla geliyor! Sadece 13 yıl önce bir Lotus Coupe'nin içini boşaltan şirket, karşılığında bir elektrik motoru ve sayısız dizüstü bilgisayar pili yerleştirmek için dört silindiri ve şanzımanı çöpe atarken, Volkswagen 1000 hp'nin üzerinde tekerleklere sahip 16 silindirli bir Bugatti üretti. yerleştirildi. Tesla şu anda en değerli Amerikan otomobil üreticisidir. Borsada, e-mobil öncüsü 60 milyar ABD doları değerinde bir değere sahip, bu da onu General Motors'tan altı milyar dolar daha pahalı yapıyor.
Tesla otomobil pazarında yeni bir oyuncu değil
Tesla artık yabancı değil, ciddi ve karlı bir rakip. Musk elektromobiliteyi başka hiçbir şeye benzemeyen bir şekilde teşvik etti ve eğer şimdi otomobilin anavatanına doğru yola çıkarsa, o zaman şüphesiz Alman otomobil üretiminin eski temel yetkinliklerinin değerlerindeki düşüşü hızlandıracak ve bu aynı zamanda çalışma hayatını da değiştirecek. ortamlar ve tüm bölgeler. Tesla insanoğlunun dikenidir. Ancak bu Brandenburg'daki fabrikada bitmeyecek.
Musk ayrıca Berlin'de bir geliştirme ve tasarım merkezi kurmak istiyor. Kızıl Belediye Binası'nda Tesla patronu bu duyuruyla muhtemelen olabilecek en büyük sürprizi yarattı. Aslında bu karar neredeyse kaçınılmazdır. Şehir, uzun süredir yeni mobilite fikirlerinin eritildiği bir yer olarak iyi bir üne sahip ve bu fikirler hiçbir şekilde ulaşım geçişi için çok amaçlı bir silah olarak bisikletle sınırlı değil. Büyük otomobil imalat şirketleri düşünce kuruluşlarını buraya kurdu. Örneğin Volkswagen, gençlerin ölçü birimi beygir gücünün artık bir rol oynamadığı ulaşım çözümlerini aramalarına olanak sağlamak amacıyla yaz aylarında Mitte'deki bir ofis binasının tamamını taşıdı. BMW ve Daimler de bunu yapıyor çünkü burada en parlak ve en yaratıcı beyinleri, en önemli üniversiteleri ve enstitüleri buluyorlar.
Toplamda 60'tan fazla genç şirket Tempelhof'taki Ullsteinhaus'a yerleşti. Bunların arasında Kore ve Japon şirketleri de var. Zaten Avrupa'nın en büyük mobilite topluluğu olarak kabul edilen bir start-up topluluğu. Aslında şu anda Berlin'de tarih yazılıyor. Şehir 1920'lerde benzer bir patlama yaşadı. O zamanlar Berlin ticaret sicilinde en az 200 otomobil ve motosiklet üreticisi bulunuyordu. Daimler ilk fabrikasını Marienfelde'de işletti. AEG ve Siemens, şehri bir elektropol haline getirmekle kalmadı, aynı zamanda kendi otomobilleriyle de yarıştı.
Tesla uzmanları Berlin'e çekiyor
AEG, Schöneweide'de gövde üretirken Siemens'in ürün gamında Protos adı verilen arabalar vardı. Avus, 1921'de dünyanın yalnızca otomobiller için inşa edilen ilk yolu iken, bugün Straße des 17. Juni, otonom sürüş için dünyanın en uzun test rotasıdır. Elon Musk ve Tesla'nın bu yolda Berlin'i daha da hızlandırması muhtemel. Şirket kendi uzmanlarını getirecek ve aynı zamanda yeni yaklaşımlar arayan yeni beyinleri şehre çekecek. Bunun, egzozlu arabaları elektrikli araçlarla değiştirmekten daha fazlası olması gerekecek.
Çünkü arabalar sırf yakıt dolum yerinin olduğu yerde soketi var diye küçülmüyor. Ve motorlu dik duran scooter gibi daha başka istenmeyen gelişmelere de kesinlikle hazırlıklı olmamız ve aynı zamanda bunlarla daha sakin bir şekilde başa çıkmayı öğrenmemiz gerekecek. Musk heyecan verici bir şehir olduğu için Berlin'i seçti. Berlin harika, dedi. İyi o zaman.
CEO Elon Musk son Model Y sunumunda. AFP/Frederic J. Brown
Tesla geliyor! Sadece 13 yıl önce bir Lotus Coupe'nin içini boşaltan şirket, karşılığında bir elektrik motoru ve sayısız dizüstü bilgisayar pili yerleştirmek için dört silindiri ve şanzımanı çöpe atarken, Volkswagen 1000 hp'nin üzerinde tekerleklere sahip 16 silindirli bir Bugatti üretti. yerleştirildi. Tesla şu anda en değerli Amerikan otomobil üreticisidir. Borsada, e-mobil öncüsü 60 milyar ABD doları değerinde bir değere sahip, bu da onu General Motors'tan altı milyar dolar daha pahalı yapıyor.
Tesla otomobil pazarında yeni bir oyuncu değil
Tesla artık yabancı değil, ciddi ve karlı bir rakip. Musk elektromobiliteyi başka hiçbir şeye benzemeyen bir şekilde teşvik etti ve eğer şimdi otomobilin anavatanına doğru yola çıkarsa, o zaman şüphesiz Alman otomobil üretiminin eski temel yetkinliklerinin değerlerindeki düşüşü hızlandıracak ve bu aynı zamanda çalışma hayatını da değiştirecek. ortamlar ve tüm bölgeler. Tesla insanoğlunun dikenidir. Ancak bu Brandenburg'daki fabrikada bitmeyecek.
Musk ayrıca Berlin'de bir geliştirme ve tasarım merkezi kurmak istiyor. Kızıl Belediye Binası'nda Tesla patronu bu duyuruyla muhtemelen olabilecek en büyük sürprizi yarattı. Aslında bu karar neredeyse kaçınılmazdır. Şehir, uzun süredir yeni mobilite fikirlerinin eritildiği bir yer olarak iyi bir üne sahip ve bu fikirler hiçbir şekilde ulaşım geçişi için çok amaçlı bir silah olarak bisikletle sınırlı değil. Büyük otomobil imalat şirketleri düşünce kuruluşlarını buraya kurdu. Örneğin Volkswagen, gençlerin ölçü birimi beygir gücünün artık bir rol oynamadığı ulaşım çözümlerini aramalarına olanak sağlamak amacıyla yaz aylarında Mitte'deki bir ofis binasının tamamını taşıdı. BMW ve Daimler de bunu yapıyor çünkü burada en parlak ve en yaratıcı beyinleri, en önemli üniversiteleri ve enstitüleri buluyorlar.
Toplamda 60'tan fazla genç şirket Tempelhof'taki Ullsteinhaus'a yerleşti. Bunların arasında Kore ve Japon şirketleri de var. Zaten Avrupa'nın en büyük mobilite topluluğu olarak kabul edilen bir start-up topluluğu. Aslında şu anda Berlin'de tarih yazılıyor. Şehir 1920'lerde benzer bir patlama yaşadı. O zamanlar Berlin ticaret sicilinde en az 200 otomobil ve motosiklet üreticisi bulunuyordu. Daimler ilk fabrikasını Marienfelde'de işletti. AEG ve Siemens, şehri bir elektropol haline getirmekle kalmadı, aynı zamanda kendi otomobilleriyle de yarıştı.
Tesla uzmanları Berlin'e çekiyor
AEG, Schöneweide'de gövde üretirken Siemens'in ürün gamında Protos adı verilen arabalar vardı. Avus, 1921'de dünyanın yalnızca otomobiller için inşa edilen ilk yolu iken, bugün Straße des 17. Juni, otonom sürüş için dünyanın en uzun test rotasıdır. Elon Musk ve Tesla'nın bu yolda Berlin'i daha da hızlandırması muhtemel. Şirket kendi uzmanlarını getirecek ve aynı zamanda yeni yaklaşımlar arayan yeni beyinleri şehre çekecek. Bunun, egzozlu arabaları elektrikli araçlarla değiştirmekten daha fazlası olması gerekecek.
Çünkü arabalar sırf yakıt dolum yerinin olduğu yerde soketi var diye küçülmüyor. Ve motorlu dik duran scooter gibi daha başka istenmeyen gelişmelere de kesinlikle hazırlıklı olmamız ve aynı zamanda bunlarla daha sakin bir şekilde başa çıkmayı öğrenmemiz gerekecek. Musk heyecan verici bir şehir olduğu için Berlin'i seçti. Berlin harika, dedi. İyi o zaman.