Manipal Üniversitesi Jaipur: Üniversite girişimleri aracılığıyla Hindistan'ın büyümesinin temel taşı olarak eğitim

Nigdeli

New member
Vatandaşların entelektüel yetenekleri, bir ekonominin büyümesini hızlandırmada büyük değer taşır. Uzman bahçıvanlar gibi üniversiteler de genç beyinleri bilgi sermayesiyle zenginleştirerek ilerlemenin temeli olma eğilimindedir.



Bağımsızlık yılındaki 20 üniversiteden 2023'te %45'i istihdam edilebilir mezunlarla yaklaşık 1074 üniversiteye kadar, Hindistan eğitim sistemi önemli ölçüde gelişti ve bununla birlikte ekonominin büyüme oranı, bugün dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri haline geldi. BM, G-20 ve diğer tanınmış kuruluşlardaki pozisyonlar.

Geçtiğimiz yılı sonlandırın ve 2024'e HT ile hazırlanın! buraya tıklayın

Üniversiteler, gelişmiş müfredat, modern laboratuvarlara sahip eğitim altyapısı, kapsamlı kütüphaneler, canlı ve çeşitli kampüsler, tanınmış öğretim üyeleri ve teorik ve pratik eğitim uygulamalarının bir karışımı ile insan sermayesini teşvik ederek sürdürülebilir ekonomik kalkınmayı sağlar.

ile özel bir sohbette Dr. Jawahar M Jangir, Başkan Yardımcısı, Jaipur Manipal Üniversitesişunları söyledi: “İlerici üniversiteler tarafından desteklenen ilerici bir eğitim sistemi, bireyin üretkenliğini, eleştirel ve analitik becerilerini, yaratıcılığını ve yenilikçi düşünmesini, ayrıca ulusal ve uluslararası konulara daha geniş bakış açısını artırır.” MUJ olarak girişimci zekayı teşvik ediyor ve teknolojik ilerlemeleri destekliyoruz. Ekonomimizi büyütebilecek, geleceğin becerilerine sahip profesyonellerden oluşan bir havuz oluşturmaya odaklanıyoruz.”

Eğitimli ve vasıflı bir iş gücü, haklar, iş kanunları ve uygulamalar hakkında daha iyi bilgi sahibi olunması yoluyla ekonomik ilerlemeyi teşvik eder ve gelir dağılımını iyileştirir.

Investopedia'da yayınlanan bir makaleye göre, kaliteli eğitime ve evrensel erişime öncelik veren ekonomiler, daha az eğitimli nüfusa sahip ülkelere kıyasla daha hızlı ekonomik kalkınma yaşama eğiliminde. Üniversiteler, hükümetler tarafından zaman zaman önerilen eğitim reformlarının uygulanmasında önemli bir rol oynamaktadır.

Odantapuri, Vikramshila, Nalanda, Hindistan ülkesi, eğitime öncelik veren, yüzyılların geleneğine sahip en eski üniversitelerden bazılarına ev sahipliği yapmaktadır. Ancak yüzyıllar süren işgal ve sömürge yönetimi eğitimimizi ve ekonomimizi mahvetti. Bu dönemde Hint eğitim sisteminin gelişiminde bazı parlak noktalar vardı. Halen gelişmeye devam eden üç büyük üniversite – Kalküta Üniversitesi, Bombay Üniversitesi ve Madras Üniversitesi – 1857'de kuruldu.

Gurudev Rabindranath Thakur, Pandit Madan Mohan Malviya ve Sir Syed Ahmad Khan, toplum ve ekonomi için eğitimin gücüne inandılar ve paralarını eğitim amacına yatırdılar. Gurudev, Nobel Ödülü parasını okulunu daha sonra Visva-Bharati Üniversitesi olarak anılacak bir üniversiteye dönüştürmek için kullandı.

Bağımsızlığın ardından UGC (1956) ve CBSE kuruldu ve Hindistan'da eğitimi geliştirmek için Hindistan genelinde yüzlerce okul, kolej ve üniversite ortaya çıktı. Rakamlar olağanüstü ve bunların ekonomik büyüme üzerindeki etkisi her yerde açıkça görülüyor.

  • Hindistan her yıl yaklaşık 15 lakh mühendis üretiyor; bu da dünyanın en büyüğü. Ayrıca 4.352 civarında mühendislik enstitüsü, 1.400 teknik kolej ve 200 planlama ve mimarlık okuluyla mühendislik ve teknoloji alanında en önemli altyapıya sahibiz.
  • 1947'de Hindistan'ın genel okuryazarlık oranı %18 civarındaydı. 2021-22'de okuryazarlık oranı %77,70 olup, dünyada İngilizce konuşan nüfusun en fazla olduğu ülkeler arasında yer almaktadır.
  • Okuryazar insanlar verimli bir şekilde gelişebilir ve teknolojik değişikliklere ve değişen iş rollerine uyum sağlayabilir. UNESCO'ya göre okuryazarlık temel bir insan hakkıdır. Dünyayla etkileşim yeteneğini geliştirir ve insanları daha istihdam edilebilir hale getirir. Dünyanın her yerinde Hintlilerin istihdam edilebilirliğinin arttığını görebiliyoruz.
  • Hindistan üniversitelerinden ayrılan ulusal ve küresel düzeydeki hareketlendirici ve sarsıcılardan bazıları Satya Nadella (Microsoft'un CEO'su), Rajeev Suri (Inmarsat'ın CEO'su ve Nokia'nın eski CEO'su), Vikas Khanna (Michelin yıldızlı şef) ve MG George'dur. Muthoot (Muhoot Grubu Başkanı) ve çok daha fazlası.
  • Hindistan, IMF, Morgan Stanley ve önde gelen şirketlerin iyimser tahminleriyle dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden biri. IMF, 2023 yılında yüzde 6,1, 2024 mali yılında ise yüzde 6,3 oranında büyüme öngörüyor. Morgan Stanley'e göre Hindistan, 2031 yılına kadar üçüncü büyük ekonomi olacak. Hindistan'ın GSYİH'sinin 2023'teki 3,5 trilyon dolardan 2031'e kadar 7,5 trilyon doların üzerine çıkacağı tahmin ediliyor.
  • Hindistan ekonomisinin büyüme motorları teknoloji hizmetleri, üretim ve dijitalleşme olacak. Hindistan'ın önündeki zorluklar istihdam edilebilirliği artırmak, dijital becerilere sahip bir iş gücü hazırlamak ve demografik getiriden yararlanmaktır. Hindistan'ın demografik getirisini ileri eğitimle kullanma yeteneği, arzu edilen büyümeyi sağlamak ve ülke haline gelmek için gereklidir. Vishwaguru veya Sone ki Chidiya Tekrar.
Üniversiteler zaman zaman eğitimin değişen dinamiklerini entegre etmek ve Hindistan'ın sürdürülebilir büyümesini artırmak için girişimlerde bulunuyor. Hint üniversiteleri için övgüye değer bir başarı olarak, 11 Hint kurumu QS Dünya Üniversite Sıralaması 2024'te en iyi 500 üniversite arasında yer aldı. Hindistan eğitim sistemi, teknolojisi ve mühendislik eğitimiyle tanınmaktadır ve QS Yüksek Öğretim Sistemi güç sıralamasında dünyada 26. sırada yer almaktadır.

Hindistan'ın büyümesini artırmak ve zorlukların üstesinden gelmek amacıyla Hindistan'daki üniversiteler tarafından ileri eğitime yönelik gerçekleştirilen dikkate değer girişimlerden bazıları şunlardır:

  • Uygun deneyimsel aktiviteler içeren akademik programlar sunun
  • Müfredat, teknik becerilerin yanı sıra sosyal becerilere ve gelecekteki becerilere de odaklanıyor
  • İletişim becerileri, problem çözme becerileri, hızlı karar verme ve daha fazlasını içeren liderlik becerilerini geliştirmeye yönelik kurslar hazırlamak.
  • Pratik işyerine maruz kalma sağlamak için entegre staj ve endüstriyel eğitim programları sunuyoruz.
  • Uluslararası işbirlikleri ve sektör işbirlikleri küresel düzeyde görünürlük ve pratik deneyim sunar.
  • Kampüsteki çeşitliliği teşvik edin, öğrenciler arasında ve öğrenciler ile öğretmenler arasındaki söylemi teşvik edin
  • Kampüste, sınıfta ve tüm yüksek öğrenim temas noktalarında dijital altyapının uygulanması
  • İdari amaçlar, öğrenci-öğretmen ve öğretmen-öğrenci iletişimi vb. için e-postaların, web sitelerinin, sosyal medyanın, sohbet robotlarının ve diğer dijital araçların entegrasyonu
  • Araştırma tesislerinin iyileştirilmesi ve girişimciliğin teşvik edilmesi
Dr. Jawahar M Jangir MUJ'un 2023-24 akademik yılı ve sonrasına ilişkin planlarından bahsetti. Şöyle dedi: “Sonuç odaklı eğitimin anahtarının ilgi olduğuna inanıyoruz. Eğitimi öğrencilerin yaşamları için amaçlı ve anlamlı kılmak için sınıf ve deneyimsel öğrenmenin planlı bir karışımını en son eğitim altyapısıyla sağlıyoruz. Bilginin öneminin ve değerinin farkına varılmasına yardımcı olur.”

2020 Ulusal Eğitim Politikası hakkında şunları söyledi: “Jaipur'daki Manipal Üniversitesi olarak, NEP önerilerini müfredatımıza entegre etmek ve Hindistan'ı teknolojik olarak dijital çağa hazırlamak için çeşitli girişimlerde bulunuyoruz.”

Üniversitelerin ileri eğitim sağlamadaki önemi ve Hindistan'ın büyümesini desteklemedeki önemli rolleri hakkındaDr. Jawahar M Jangir şunları söyledi: “Jaipur'daki Manipal Üniversitesi'nde, 680'den fazla tutkulu ve yetkin öğretim üyesi tarafından öğretilen çağdaş ve ileri görüşlü müfredatlar sunuyoruz. Konuk konferanslar, seminerler vb. aracılığıyla öğrenciler önemli akademisyenler ve kişiliklerle temas kurma fırsatına sahip olurlar. Bu onların bütünsel büyümelerini destekliyor ve bilgi temelli bir toplumda Hindistan ekonomisinin kapsamlı büyümesine katkıda bulunuyor.”

Üniversiteler, Hindistan'da bilgi ekonomisine yönelik yüksek öğrenim girişimlerini planlamak için NEP 2020'nin aşağıdaki yönlerini dikkate almalıdır.

Her üniversitenin dikkate alması gereken milli eğitim politikasının önemli noktaları

  • NEP 2020, yüksek öğrenimde GER'i (Brüt Kayıt Oranı) 2035 yılına kadar %50'ye çıkarmayı hedefliyor ve yüksek öğrenim sunan üniversite ve enstitülere yaklaşık beş crore koltuk eklenecek.
  • Disiplinler arası araştırma ekosistemini finanse etmek ve teşvik etmek için bir Ulusal Araştırma Vakfı'nın (NRF) kurulması
  • Hindistan Yüksek Öğrenim Komisyonu, Hindistan genelinde yüksek öğrenimin tek düzenleyicisi olarak görev yapacak.
  • Yüksek Öğretimde Teknoloji Entegrasyonunun Teşvik Edilmesi ve Kolaylaştırılması için Ulusal Eğitim Teknolojisi Forumu.
  • Çoklu giriş ve çıkış seçenekleri ve kredi bazlı derece sistemi ile dört yıllık multidisipliner UG programı
  • Ders kredilerinin transferi ve birikmesi için Ulusal Akademik Kredi Bankası (NAC Bankası)
Üniversiteler öğrencilerin eğitiminde çok önemli bir rol oynamakta ve Hindistan'ın küresel platformlardaki liderliğine, bilimsel ilerlemeye, kültürel koruma ve ulusal entegrasyona önemli ölçüde katkıda bulunmaktadır.

Makalede bahsedilen beş kritik unsurla (öğrenci merkezlilik, araştırma, uluslararası hareketlilik, öğretim üyesi gelişimi ve dijital öğrenme) bitirelim. FICCI-EYP Bilgi Raporu “Hindistan'da Yüksek Öğrenim: Vizyon 2047”. Bu unsurlar Hindistan'da yüksek öğrenimi dönüştürebilir ve gelişmiş bir ekonomiye giden yolu açabilir. Üniversiteler bu beş temel unsuru dikkate almalı ve programlarını ve idari yönlerini buna göre tasarlamalıdır.Shrestha Bharat.'

(Referanslar-


Yasal Uyarı: Bu makale Manipal Üniversitesi Jaipur adına hazırlanmıştır.