Pratt & Whitney, net sıfır karbon emisyonu elde etmek için yeni nesil teknolojilerden yararlanıyor

Nigdeli

New member
Bu, yalnızca pandemiden kurtulmakla kalmayıp yolcu ve filo büyümesinde yeni standartlar belirlediğimiz için Hindistan’daki ticari havacılık için inanılmaz derecede heyecan verici ve yıkıcı bir dönem. IndiGo’nun Paris Air Show’da 500 uçaklık tarihi siparişiyle havayolları, Hindistan’ın önümüzdeki yirmi yılda ihtiyaç duyacağı 2.000’den fazla uçağı güvence altına almada başı çekiyor.



Bu hızlı filo büyümesi, verimli ve sürdürülebilir uçak motorlarına olan ihtiyacı da beraberinde getiriyor. Hindistan’da başarının anahtarı, öncelikle yakıt verimliliğine bağlı olan operasyonel ekonomidir. Ancak havayolları aynı zamanda sürdürülebilirlikle ve Pratt & Whitney gibi motor üreticilerinin 2050 yılına kadar endüstrinin net sıfır karbon emisyonu taahhüdünü yerine getirmelerine yardımcı olmak için neler yaptıklarıyla da ilgileniyor.

Pratt & Whitney, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı hedefliyor.

Portföyümüzde Pratt & Whitney, halihazırda tek koridorlu uçaklar için dünyanın en verimli motorlarını üretiyor ve yakıt verimliliğini daha da artırmak için yeni nesil teknolojilere yatırım yapmaya devam edecek. Hindistan’da buna 50’den fazla PW100 motorlu bölgesel turboprop, 20’den fazla V2500 motorlu A320ceo ailesi ve yaklaşık 200 GTF motorlu A320neo ailesi dahildir.

2016 yılında GTF motorunun tanıtılması oyunu değiştirdi. Şanzıman, türbin ve fanın optimum hızlarında dönmesini sağlar. Bu, daha önce hiç bu ölçekte ticari ölçekte yapılmamıştı. GTF, 2016’dan bu yana operatörlere dünya çapında 1 milyar galon yakıt ve 10 milyon ton CO2 tasarrufu sağladı. Hindistan bu teknolojiyi ilk benimseyen ülkelerden biri olduğu için, bu tasarrufların yaklaşık %20’sini oluşturuyor – bu, 200 milyon galon (1 milyar dolar değerinde) yakıt tasarrufu ve azaltılmış operasyonlardan kaynaklanan 2 milyon ton CO2 emisyonu anlamına geliyor.

Pratt & Whitney ayrıca bölgesel uçaklar için sürdürülebilir çözümler geliştiriyor.

Pratt & Whitney ayrıca bölgesel uçaklar için sürdürülebilir çözümler geliştiriyor.

Ölçeklenebilir iletim mimarisi, yeni nesil platformların temelini oluşturacaktır. Yeni nesil GTF Advantage, ekstra itme gücü, yakıt ekonomisi ve dayanıklılık sunar. Testler eşi görülmemiş bir seviyede ve GTF Advantage motorunun Hindistan pazarına çekici gelmesini bekliyoruz. GTF Advantage üzerindeki çalışmalarımız, havacılığın 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonu taahhüdünü karşılayan gelecekteki tahrik sistemlerine giden uzun yolda yalnızca ilk adımdır.

Pratt & Whitney ayrıca UDAN segmentinde faaliyet gösteren bölgesel uçaklar için sürdürülebilir çözümler geliştiriyor – yakın zamanda duyurulan hibrit elektrikli tahrik teknolojimiz ve uçuş gösterici programımız gibi. Program, günümüzün en gelişmiş turboprop uçaklarına kıyasla yakıt verimliliğinde yüzde 30’luk bir iyileştirme sağlamayı hedefliyor. Hibrit elektrikli tahrik gibi teknolojileri geliştirmenin henüz ilk aşamalarındayken, tek koridorlu uçaklar için daha büyük GTF motorlarındaki potansiyelini göstermek istiyoruz. Pil teknolojisi gelişmeye devam ettikçe, hibrit elektrik sistemlerinin verimlilik faydaları yalnızca artacaktır.

Yeni nesil GTF Advantage, ekstra itme gücü, yakıt ekonomisi ve dayanıklılık sunar.

Yeni nesil GTF Advantage, ekstra itme gücü, yakıt ekonomisi ve dayanıklılık sunar.

Tahrik sistemlerindeki tüm bu iyileştirmeler, günümüz uçak motorlarının verimliliğini artırmak ve Sürdürülebilir Havacılık Yakıtlarının (SAF) kullanımını artırmak için yaptığımız çalışmalarla birleştiğinde, bizi sivil havacılık için net sıfır karbon emisyonu hedefimize yaklaştırıyor. 2050 yılına kadar.

Hindistan, sürdürülebilir uçuşun bu geleceğini şekillendirmede önemli bir rol oynayacak. Mühendislik, tedarik zinciri, eğitim ve veri inovasyonuna yaptığımız yatırımları artırırken Pratt & Whitney, başarımızı garantilemek için Hindistan’ın endüstrisini, yeteneğini ve teknolojisini kullanacaktır.

Feragatname: bilimpark.com.tr’nin bu makaleye gazetecilik/editörlük katkısı yoktur.