Twitter okuma limiti getiriyor, Elon Musk trollemeye devam ediyor: “Hepimiz Twitter bağımlısıyız”

Kenan

Member
Ev
teknoloji
Twitter okuma limiti getiriyor, Elon Musk trollemeye devam ediyor: “Hepimiz Twitter bağımlısıyız”

Elon Musk, Twitter’ın üzerine inşa edildiği temeli baltalıyor. Kullanıcılar neden daha az içerik görmeli? Alman kullanıcılar da pişman: #RIPtwitter.


Federica Matteoni

Twitter'ın sahibi Elon Musk, Haziran ortasında Paris'te.


Twitter’ın sahibi Elon Musk, Haziran ortasında Paris’te.Joel Saget/AFP


Twitter’da yine kaos. Cumartesi gününden bu yana çok sayıda kullanıcı, Twitter’da sıklıkla olduğu gibi önceden haber verilmeksizin gelen garip bir hata mesajından şikayet ediyor: “Üzgünüz, ancak erişim sınırına ulaştınız. Lütfen biraz bekleyin ve tekrar deneyin.”

Platformun sahibi Elon Musk ancak Cumartesi günü öne çıktı ve 1 Temmuz’dan itibaren yeni kuralı duyurdu: Okunabilir tweet sayısı kullanıcılar için – ödeme yapan veya ödemeyen kullanıcılar için – kısıtlanacak. Musk, AI sistemlerinin şirketlerin sosyal ağdan “büyük miktarda veri” çıkarmasına yardımcı olabileceği korkusuyla ani kararı haklı çıkarıyor.

Cis adamı: Elon Musk'ın hakaret dediği kelimeyi bir Alman icat etti

Cis adamı: Elon Musk’ın hakaret dediği kelimeyi bir Alman icat etti
  • hisseler
Yeni kurallara göre, doğrulanmamış Twitter hesapları (mavi tik olmayanlar) günde yalnızca 600 gönderi görebilir. Yeni, doğrulanmamış kullanıcılar için bu sınır günde 300’e düşer. Doğrulanmış hesaplar (mavi tik ve aylık 8 Euro ücretle) hala günlük 6000 gönderiyle sınırlıdır. Musk daha sonra limitlerin yakında doğrulanmış hesaplar için 8.000’e ve mavi tiksiz yeni hesaplar için 400’e ve ardından sırasıyla 10.000 ve 1.000’e genişletilebileceğine dair güvence verdi.


İlan | daha fazlasını okumak için kaydırın

Twitter’da veri madenciliği: Musk, AI şirketlerinden gelen tehlikeyi görüyor


Elon Musk, birkaç özel şirketin Twitter’da agresif veri madenciliği yapmaya başladığından ilk kez şikayet etmiyor. Belirli isimler vermeden, ChatGPT ile OpenAI gibi yapay zeka geliştiren şirketlerden hoşnutsuzluğunu zaten dile getirmişti.

Suçlama, bu tür şirketlerin kapsamlı dil modellerini eğitmek için Twitter verilerini kullanmasıdır. Musk doğrudan bir iddiada bulunmadı. Musk’ın geçen yıl 44 milyar dolara satın aldığı kısa mesaj hizmeti, o zamandan beri maliyetleri düşürmeyi ve kar elde etmeyi amaçlayan kalıcı ve derin bir dönüşüm sürecinde.

Elon Musk, hareketi açıklamak yerine Twitter’da troll yapmaya devam ediyor


NBC Universal’in eski reklamcılık bir numarası Linda Yaccarino’nun Mayıs ayı başlarında yeni Twitter CEO’su olarak atanması, platformun bir kez daha reklamcıları çekmesi gerektiğinin açık bir işaretiydi.

Şimdi soru, bu hamlenin reklamcılar tarafından nasıl karşılanacağı. Çünkü gönderi sayısını sınırlamak, açıkça ters yönde giden bir adımdır. Görüntülenebilir yayınların sayısı sınırlıysa, bir gün içinde görebilecekleri gönderi sayısını aşan bir kullanıcıya reklamlarının bir noktada artık görünmeyeceğini bilen reklamverenler, platformda reklam vermeye çok az teşvik edebilirler. . Reklamverenlerin güvenini geri kazanmaya yönelik tüm çabalar, bundan ciddi şekilde zarar görmüş gibi görünüyor. ABD basınında çıkan haberlere göre, yeni CEO’nun bu değişikliğe ne ölçüde dahil olduğu belirsizliğini koruyor. Şimdiye kadar Yaccarino, herkese açık bir şekilde veya Twitter hesabında yorum yapmadı.

Elon Musk, son 12 saat boyunca bir şirket sahibinden çok bir Twitter trolü gibi davrandı – yeni önlemin benimsenmesinin nedenlerini şöyle açıkladı: dışarı çık. Burada dünya için bir iyilik yapıyorum. Ayrıca, bu az önce kullandığınız başka bir görüş” diye tweet attı.

Bir “İzleme Sınırı” belirlememin nedeni, hepimizin Twitter bağımlısı olmamız ve dışarı çıkmaya ihtiyaç duymamızdır.

Burada dünya için bir iyilik yapıyorum.

Demek az önce kullandığın başka bir görüş bu.

— Elon Musk (Parodi) (@ElonMuskAOC) 1 Temmuz 2023
Yasak ve dünya çapındaki kullanıcıların tepkisi: #RIPtwitter


Şu anda kesin olan tek bir şey var. On binlerce Twitter kullanıcısı, Cumartesi sabahı ABD’de ve akşam geç saatlerde Avrupa’da hizmetle ilgili sorunları bildirmeye başladı. Bir günde okuyabilecekleri gönderi sayısını aştıkları konusunda uyarıldılar ve zaman çizelgeleri sıfırlandı.

Şikayetler ilk önce downdetector.com ve alle abuses.de web sitelerinde ortaya çıktı. Son 24 saat içinde oraya her saat binlerce rapor alındı.

Ardından #RIPtwitter hashtag’i Almanca konuşulan Twitter’da trend olmaya başladı, bunun altında yeni düzenlemeye yönelik öfke patlak verdi ve kullanıcılar bir kez daha platformdan ayrılma niyetlerini dile getirdiler – öngörülemeyen teknoloji girişimcisi platformdaki değişiklikleri her duyurduğunda yaptıkları gibi. Bu sefer kullanıcı öfkesinin sonuçlarının ne olacağını göreceğiz.